Szukaj na tym blogu

niedziela, 2 marca 2014

Placki bananowe Paleo

W niedziele na pewno należy się nam coś słodkiego od życia.
Czemu więc po mimo diety nie zjeść słodziutkich placuszków?



Są łatwe do zrobienia, tyle, że smaży się je dość długo, i nie wymagają zbyt wielu składników.

Robiłam w dwóch wersjach - jedna jest bardziej pożywna, a druga bardziej bananowa.

Składniki:
* 2 dojrzałe banany - dobrze rozgniecione widelcem
* 2 jajka (lub 4 w wersji pożywnej)
* 2 łyżki mąki kokosowej (lub 4 w wersji pożywnej)
* miód (wg przepisu było 2 łyżki, ale u mnie nie cała łyżka nawet w wersji pożywnej, inaczej wychodzą przesłodzone)
* olej kokosowy do smażenia

Wszystkie składniki (oprócz oleju) łączymy mikserem. Odstawiamy na 5 -10 minut. Mąka kokosowa pęczniej i wychodzi dość grube ciasto.
Rozgrzewamy na patelni łyżkę (może trochę mniej) oleju kokosowego i na bardzo małym ogniu smażymy placuszki przez 4 minuty z każdej strony.

Jeśli mamy ochotę na szaleństwo i nie zależy nam na utracie kilogramów można podawać z syropem klonowym.



Miłej niedzieli Wam życzę!

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak, kokosowa, do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością lub wiórki kokosowe zmielone w młynku do kawy.

      Usuń
    2. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis! Dziękuję!

      Usuń
  2. O! wiórki w młynku. Na ten pomysł nie wpadłam. bardzo smakowity przepis, dzięki :)
    Pięknej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam specjalnie nowy młynek do kawy, w którym właśnie mielę takie różne wynalazki.

      Usuń
  3. Właśnie zastanawiałam się, skąd wziąć mąkę kokosową. Ale zestaw i tak nie na moje podniebienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz! Dobrze wiedzieć jak make zrobić! Muszę wypróbować ten przepis!!! Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje dzieci bardzo lubią wszelkiego rodzaju placuszki,muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!