Szukaj na tym blogu

wtorek, 11 marca 2014

Jak połączyć ażurowy border z główną częścią chusty.


Miało być wczoraj, ale miałam wczoraj calutki dzień wypełniony po brzegi. Tak więc jest dopiero dzisiaj. Starałam się pokazać jak najdokładniej jak łączymy ażurowy border wykonywany poprzecznie z główną częścią chusty. Mam nadzieję, że  te zdjęcia będą wystarczającą podpowiedzią. Ciężko się robi zdjęcia trzymając w jednej ręce druty a  w drugiej aparat.

Żeby zacząć ten border najpierw należy nabrać oczka. Układamy w tym celu  robótkę prawą stroną do siebie. W wypadku chusty Morning Mist border robimy w innym kolorze niż ostatni rząd głównej części robótki co ułatwi nam pracę. Jak widać przygotowujemy sobie nitkę w kontrastowym kolorze.


Wykonujemy na pierwszym oczku oczko prawe.


Oczko to, które zrobiliśmy przekładamy z powrotem na drut lewy


i na tym oczku znowu wykonujemy oczko prawe.



I tak wykonujemy w sumie 5 oczek (lub tyle ile jest napisane we wzorze)


Wykonujemy pierwszy rząd borderu i dochodzimy do ostatniego oczka borderu.


Teraz na lewym drucie mamy 1 oczko z borderu (różowe) i oczka głównej części (szare). Musimy połączyć border z częścią główną. W tym celu przerobimy1  oczko różowe razem z 1 oczkiem szarym.


We wzorze napisane jest, że przerabiamy razem za tylną nitkę, czyli wkłuwamy prawy drut z tyłu lewego drutu, za tylną nitkę zarówno oczka z borderu (różowego) jak i oczka z głównej części chusty (szarego) .

I wykonujemy oczko prawe - przeciągamy nitkę przez oba oczka.


Odwracamy teraz robótkę


I wykonujemy drugi rząd borderu. Dochodzimy do końca rzędu. Odwracamy robótkę i wykonujemy kolejny rząd nieparzysty. Gdy dochodzimy do ostatniego oczka borderu tak samo jak wcześniej łączymy border z częścią główną chusty. I znowu odwracamy robótkę na lewą stronę i wykonujemy rząd parzysty.


Powtarzamy te kroki aż do końca głównej części chusty. Po czym zakańczamy wszystkie oczka.

Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.

Mam nadzieję, że w czwartek dam radę pokazać jak się blokuje chustę.

4 komentarze:

  1. Oj to coś dla mnie zawsze miałam z tym kłopot :) Bardzo ładnie to opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest czytelnie napisane i mam nadzieję, że się przyda.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Very interesting. Translation not really good, but I kind of understand it. Thanks...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za fajny opis, przyda się bardzo. Pozdrawiam, Halinka

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!