Szukaj na tym blogu

wtorek, 18 marca 2014

Macie ochotę na kolejną chustę?

Wiem, że moja szkoła na druty zamarła. Miałam wrzucać jeszcze kolejne instrukcje na mitenki, ale tak byłam zajęta chustą Morning Mist, że nie udało mi się zrobić większej ilości lekcji.  

I w ten sposób tylko 2 osoby wzięły udział w mojej propozycji pt. Zróbmy sobie mitenki. Tak więc obiecany wzór poleci do Tereni i Karto_lanej, tylko bardzo proszę Was o maila na mój adres:
makneta@gmail. com.

Przy okazji przypominam, że tylko do czwartku do północy można wrzucać zdjęcia chusty Morning Mist TUTAJ, albo na mojego maila makneta@gmail.com

W ramach szkoły na drutach chciałabym zaproponować Wam kolejną chustę, taką naprawdę dla początkujących. Większą część chusty będziemy robić oczkami prawymi. Nauczymy się budować kształt chusty trójkątnej, robić zwykłe narzuty, a dopiero w końcowej fazie przyda nam się umiejętność wykonywania oczek lewych i 2 oczek razem. 

http://4.bp.blogspot.com/-xEoGDwz_28U/UPcIQW6OlmI/AAAAAAAAHAA/57x4t64u92Y/s1600/_MG_5441.jpg


Chusta już pokazywana. Dość łatwa do dostosowania wielkości. Można robić 1 kolorem i rodzajem włóczki. Jeśli chcemy dużą chustę to możemy robić na drutach 4,00 włóczką średniej grubości czyli ok. 100g/300m, albo taką jak ja 100g/500m ze sporą zawartością mohairu. Z tym, że mohairu nie polecam początkującym.
Na moją chustę zużyłam 1 motek włóczki typu Angora Speciale Alize 100g/550m (60% mohair, 40%akryl) oraz 1 motek Kid Mohair Yarn Art 25g/230m (70% kid mohair, 30% poliamide) lub 2-3 motki dowolnego akrylu, wełenki.

W czwartek zapodam pierwsze instrukcje. 
Tym razem nigdzie nie musicie się spieszyć. Wzór będzie dostępny za free.


9 komentarzy:

  1. O! Super chętnie wezmę udział :) A swoją chustę już obfociłam i wrzucę jutro do Ciebie i na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba sie skusze tym razem, bede czekac na pierwsze instrukcje:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chetnie się przylącze, bo choć na drutach robię od lat, to nie mam pojęcia jak się robi trójkątna chustę w przedstawiony sposób. Jakoś nigdy sie nie złożyło.
    Wszelkiej pomyślności

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładna chusta, ale ja za bardzo nie widzę dla siebie jej zastosowania, a robić by robić... kurczę nei wiem. Zobaczę. może się zapiszę.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna piękna chusta, ale tym razem będę kibicować, na drutach robią się dwa sweterki, rąk za mało ;) Moja Morning Mist czeka na choć kwadransik słońca, jak na złość pogoda za oknem jesienna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna chusta :) Chętnie bym ją spróbowała, szczególnie że znów ma fazę na druty i chusty.
    Mam tylko pytanie co do przerabianie oczek - to są prawidłowe oczka czy "po heretycku". Pytam bo ja dziergam po heretycku i mam problem z ładnymi oczkami w ściegu francuskim.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna chusta. Zapraszam na Zeberkowe candy (www.sklep-zeberka.blogspot.com), może powstanie kolejna chusta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbuję się przyłączyć, mam co prawda co innego na drutach, ale podoba mi się ta chusta, połączenie kolorowej bazy z koronkową bordiurą... muszę tylko przemyśleć kolory :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna, ja co prawda jestem trochę na bakier z drutami, ale będę się bacznie przyglądać kolejnym pracom. Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!