Szukaj na tym blogu

sobota, 1 września 2012

Torebka do szkoły - tutorial

Dawno, dawno temu uszyłam torebkę z klapką dla bratanicy mojego męża - i porobiłam fotki w trakcie szycia. Do tej pory nie pokazywałam na blogu - tutorial był dostępny tylko na forum szyciowym.
Ale z okazji nadchodzącego nowego roku szkolnego postanowiłam go umieścic tutaj.

Potrzebna są dwa prostokąty na torebkę i 2 na podszewką oraz dwa kwadraty na klapę. Oraz dwa paski na odszycie, zamek i pasek do torebki - w moim przypadku to taśma parciana i dwa rozdzielacze by się przydały, jeśli pasek ma być regulowany
Obrazek
Kawałki na podszewkę są u mnie o 5 cm węższe od kawałków na zewnętrzną część torby.
Zewnętrzne kawałki podklejamy fizeliną lub kamelą. Układamy prawymi stronami do siebie, zszywamy, na rogach odcinamy kwadraciki o boku 3 cm, przykładamy, tak aby szwy się stykały i przeszywamy - w ten sposób powstaje dno. Niestety ten etap miałam zrobiony wcześniej, ale przy podszewce będzie jeszcze widać. I tak wygląda korpus na prawej stronie
Obrazek

Kwadraty na klapę też podklejamy, zaokrągliłam je trochę.
Obrazek
Układamy prawymi stronami do siebie i zszywamy, na łukach nacinam delikatnie, lepiej potem się układa. Trzeba tak nacinać by nie przeciąć szwu.
Obrazek
Trzeba pamiętać o rozprasowaniu wszystkich szwów.
Przewracamy na prawą stronę, prasujemy i stębnujemy, czyli przeszywamy blisko brzegu.

Następnie przypinamy klapkę i odszycie do torebki. Paski odszycia (6 cm wysokości) zszywamy ze sobą krótszymi bokami. Trzeba zostawić 1 cm nie zszyty - tam gdzie później będziemy wszywać zamek. Na tym etapie trzeba też przypiąć pasek od torebki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przyszywamy.
Rozprasowujemy brzegi, wywijamy na prawą stronę, prasujemy i stębnujemy. U mnie widać stębnowanie wyraźnie bo użyłam kontrastowej nitki.

Przygotowujemy zamek. Zamek powinien być krótszy od tego brzegu do którego go przyszywamy o jakieś 6 cm. Z jednej strony ucinam i przyszywam kawałek materiału.
Obrazek

Teraz niestety najtrudniejsza rzecz - przyszycie zamka i podszewki.
Obrazek
Obrazek
Najpierw przykładam podszewkę prawą stroną do prawej strony torebki - dokładnie to przykładam do odszycia - w środek wkładam zamek.

Potem żeby przyszyć dobrze z drugiej strony to wywracam torbę na lewą stronę, chowam do środka klapkę i pasek.
i teraz przykładam prawą stronę podszewki do prawej strony odszycia, a zamek pomiędzy dwie warstwy. Zamek musi być przytwarty.

Obrazek
Obrazek

Tak wygląda wszyty zamek
Obrazek

Teraz znowu wywracam wszystko na lewą stronę i układam dwa kawałki podszewki prawymi stronami do siebie i zszywam pamiętając by zostawić na dnie kilkanaście cm nie zszytych do wywrócenia torebki na prawą stronę.
Obrazek
Na rogach wycinamy kwadraciki, 4 cm każdy, stykamy szwy, zszywamy po przekątnej.
Obrazek

Wywracamy torbę na prawą stronę, zszywamy dziurę w podszewce.

Ja się poleniłam i nie zrobiłam żadnej kieszonki w torebce. Poza tym moja klapka jest tylko dla ozdoby, można było przyszyć rzep lub wstawić magnes.
A tak wygląda gotowa.
Obrazek

26 komentarzy:

  1. Jestes niesamowita! Torba super! I bardzo zrozumialy tutek! Lece podejzec pozostale posty ktore mnie ominely:-) pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E, bez przesady. Mam nadzieję, że tutek się przyda.

      Usuń
  2. Torebka jest świetna;)) pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna, kursik wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie mi się tak wydawało, że gdzieś już tę torebkę widziałam ;)
    Super tutek, fajnie, że go przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wiolu, tak właśnie, czasami trzeba sobie odświeżyć pamięć.

      Usuń
  5. sprytna jesteś, torebka jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super torba oraz kursik :)Niedługo będę się uczyć szyć,więc na pewno się przyda :)Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, mam nadzieję, że się przyda.

      Usuń
  7. Torba świetna i kursik bardzo obrazowy. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, bardzo przejrzysty tutorial - dziękuję - zapewne z niego skorzystam bo leniłam się do tej pory tłumacząc się sama przed sobą, że to z powodu braku jasnego wyłożenia sprawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że jak zrobisz swoją torbę to się pochwalisz na blogu.

      Usuń
  9. Magda Ty Jesteś cud dziewczyna . Podziwiam Ciebie od zawsze. Torba fantastyczna. Ina

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała torba i pieknie wszystko opisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Makneta, lepszego tutka do torby z zamkiem nie spotkałam. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki, właśnie się zastanawiałam, jak wszyć zamek, a tu proszę fajna podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!