Szukaj na tym blogu

środa, 1 lutego 2012

Najprostsze mitenki świata

Czy jest ktoś jeszcze kto nie umie robić na drutach, a chciałby się nauczyć? Oczywiście może sobie dowolnie buszować na youtubie, bo filmików tam jest zatrzęsienie. Ale może ktoś z czytających mojego bloga chciałby pouczyć się ze mną?

Jeśli macie ochotę zrobić najprostsze mitenki świata zapraszam.

mitenki

Trzeba przygotować 100 gram włóczki średniej grubości i druty proste 4,5. Co to znaczy średniej grubości – motek 100gram , w którym jest ok. 150 – 200 metrów włóczki.

kurs1

Włóczka, z której zrobiłam te mitenki jest z domieszką mohairu (niestety nie pamiętam co to za włóczka, bo pochodzi ze sprutego swetra). Zdaję sobie jednak sprawę, że dla osób początkujących włóczka z włosem może być utrudnieniem, proponuję więc w zamian np. Zorzę nieistniejącej już firmy Anilux (może macie w zapasach po babci). Chociaż włóczka z włosem (niewielkim) pozwala ukryć błędy, jednak trudniej się ją pruje.

Następnym razem pokażę jak zacząć robótkę, wykonać ścieg francuski  (po angielsku Garter Stitch) oraz jak zakończyc robótkę.

Stay tuned.

 

PS. Bardzo dziękuję za wszystkie pochwały na temat Papriki. Wzór jest wdzięczny, robiło się tę kamizelkę szybko i prosto. Bardzo się cieszę, że Wam się podoba.

5 komentarzy:

  1. świetny pomysł z tym kursikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zapisuję się na kursik z wielką ochota. marzę o mitenkach a za nic nie wiem jak za się zabrać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja w jednym miejscu chwalę wszystko,bo piękne rzeczy robisz,a paprika śliczna i bardzo mi się też podoba ,a kursik super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie popatrzę jak sie robi takie mitenki , może nawet kiedyś zrobię ,kto wie -prawe oczka umiem robić ,gorzej z lewymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też się zapisuję, mam druty nr 5 lub 2,75 ,nie robiłam jeszcze mitienek.Już zadaję pytanie? dlaczego nie na żyłce druty,lub pończosznicze.Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!