Szukaj na tym blogu

sobota, 21 lutego 2015

Ocieplacze na nadgarstki wzorem perłowym (Pearl wrist warmers) i link party

Zima zbliża się do końca coraz większymi krokami, a ja dopiero pokazuję ocieplacze, które zrobiłam sobie tuż po wydzierganiu prostej czapki wzorem perłowym.




Nie lubię mitenek, czyli rękawiczek bez palców. Jak już nosić rękawiczki to takie porządne, albo łapki, które sobie wydziergałam, albo rękawiczki ze skórki. Ale ponieważ często noszę bluzki z rękawami 3/4, a w płaszczu nie ma ściągaczy w rękawach, to potrzebne mi jest coś do zakrycia nadgarstków. I po to właśnie zrobiłam sobie takie nadgarstniki. Używam ich także w domu wieczorami (mam często kłopot z zimnymi stopami i dłońmi), gdy siedzę przy komputerze lub robię na drutach. Spisuję się nieźle. 

Wzór jest bardzo prosty, ale może komuś się przyda. Robiłam bez zszywania, na  drutach z żyłką.


Materiały:
1 motek 50g/ 106m Katia PERU
druty 5,00 mm oraz 6,00mm
marker
igła z grubym oczkiem do zaszywania nitek

Słownik skrótów 
1p - 1 oczko prawe
1l - 1 oczko lewe


Używając drutów 5,00mm nabrać 30  oczka. Połączyć w kółko, założyć marker.
Okrążenie 1 - 6: *1p, 1l, 1p, 2l* powtarzać od * do * do markera.  

Zmienić druty na większe.

Okrążenie 7 i 8 : *1p, 1l powtarzać od * do markera
Okrążenie 9 i 10: *1l, 1p powtarzać od * do markera

Powtarzać okrążenia od 7 do 10 aż robótka osiągnie  20 cm od początku. 

Zmienić druty na mniejsze i wykonać 6 okrążeń tak jak okrążenie 1. 

Zamknąć wszystkie oczka, schować nitki i wykonać drugi nadgarstnik w ten sam sposób.



English version
Wrist warmers  are  made seamless in rounds, bottom-up.
 
Materials: 
1 skein PERU Katia 50g/116 yards
circular needles: 5,00  mm and 6,00 mm
marker
tapestry needle

Instruction:
Using smaller needles cast on 30 stitches. Join in the round and put the marker on.
Round 1 - 6: *k1, p1, k1, p2 repeat from * to the marker

Change the needles to 6,00mm and knit according to the pearl pattern. 
Round 7 - 8: *k1, p1 repeat from * to the marker
Round 9 - 10: *p1, k1 repeat from * to the marker

Repeat those 4 rows untill the project has 20 cm from the cast on. 
Change the needles to 5,00mm

Make 6 rounds as round 1. 

Bind off all the stitches. Make the second wrist warmer. 



A na koniec zapraszam Was do linkowania swoich postów z robótkami, które udało Wam się wykonać, skończyć lub po prostu opublikować na swoich blogach w tym tygodniu. 

 
   

   


PS. Jeśli podoba się Wam ten post, to pięknie proszę udostępnijcie go na facebooku lub w google+


3 komentarze:

  1. Bardzo pomysłowe rozwiązanie dla tych co mitenek nie lubią.
    U mnie zeszły tydzień był bardzo produktywny - udało się skończyć kilka wlokących się projektów, więc jeśli można, to 3 rzeczy dorzuciłam do linkowni :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!