Szukaj na tym blogu

sobota, 14 lutego 2015

Ocieplacz na kubek / Mug cozy i link party

Mała walentynka dla Was.



Jak wykonać prosty ocieplacz na kubek. 



Mój ocieplacz jest przygotowany na kubek, którego obwód wynosi 26 cm, a wysokość 9,5 cm. 

Druty: 4,00 mm
Włóczka: 250m/100g 

Nabrać 16 oczek.
Rząd 1 - 4:  1 o. przełożyć bez przerabiania, oczka prawe do końca
Rząd 5: 1 o. przełożyć bez przerabiania o. prawe
Rząd 6: 1 o. przełożyć bez przerabiania, 2p, o. lewe do 3 ostatnich, 3 p

Powtarzać rzędy 5 i 6 aż osiągniemy 22 cm od początku, następnie wykonujemy 3 rzędy oczek prawych. 
Teraz wykonujemy zapięcie.
Rząd 1: zamknąć 4 oczka, o. prawe do końca,
Rząd 2: zamknąć 4 oczka, o. prawe do końca
Rząd 3 i 4: o.prz, o. prawe
Rząd 5: o.prz, 2 o.prawe, narzut, 2o.prawe razem, 3 p
Rząd 6- 8: o, prze, o. prawe do końca
Zamknąć wszystkie oczka. 

Można ozdobić haftem - moje serduszko jest zrobione haftem łańcuszkowym.  Instrukcja


Przyszyć guzik i gotowe. 



English version
How to knit a simple mug cozy. 
My cozy is made to fit a mug 9,5 cm high and 26 cm round

Needles: 4,00mm
Yarn: 250m per 100g

Cast on 16 stitches. 
Row 1 - 4: sl1, k all.
Row 5: sl1, k all
Row 6: sl1, k2, p to last 3, k3

Repeat rows 5 and 6 until the piece measures 22cm and now make 3 rows like row 1.

Now make a clasp.
Row 1: Bind off 4 stitches, k all,
Row 2: Bind off 4 stitches, k all.
You've got 8 stitches on the needle.

Row 3 and 4  : sl1, k all
Row 5: sl1, k2, yo, k2got, k to the end.
Row 6 - 8: sl1, k all
Bind off all the stitches. 

Now you can decorate according to your own idea. And sew on a button.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Zgodnie z tym co pisałam tydzień temu, zapraszam Was teraz do dodawania linków to waszych postów z robótkami, które udało Wam się wykonać / dokończyć w tym tygodniu. 

I dlatego, aby się bardziej zdopingować, a także by pooglądać efekty waszych prac, to co sobota zapraszam na tzw. link party - czyli linkowania swoich postów, w których pokazujecie swoje ukończone prace, tym razem nie tylko dziergane, ale wszelkie, które wykonujecie - szyte, malowane, wycinane, klejone, wyszywane, czy kulinarne. 
To dla mnie będzie ogromna motywacja, bo co tydzień będę musiała pokazać coś skończonego, coś co udało mi się w danym tygodniu zrobić (choćby smaczny obiad ;-) 

Mam nadzieję, że przyłączycie się do zabawy



   

   





12 komentarzy:

  1. PRZEPIĘKNA WALENTYNKA! Ale wiadomo, skoro od Miszcza!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak miło! Ja też właśnie wyprodukowałam ocieplacz na kubek ozdobiony serduszkiem. Telepatia, czy co? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pomyślałam o telepatii, gdy zobaczyłam twój ocieplacz :-)

      Usuń
  3. Ocieplacze na kubki są super! Mnie tak szybko stygnie herbata, muszę coś takiego wydziergać. *^o^*
    Podlinkowałam wpis z pralinkami czekoladowymi, wyszły mi tak pyszne, że szkoda, żeby więcej osób ich nie przygotowało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie wiem czy ocieplacz znacznie wpływa na utrzymanie ciepła herbaty. Ja zwykle do kawy używam kubka termicznego, w nim na pewno ciepło dłużej się utrzymuje. Ale taki ocieplacz to fajny gadżet. Może wyprodukuję jeszcze kilka dla koleżanek z pracy.

      Usuń
  4. Wyhaftowałabym pewnie I <3 TEA na swoim egzemplarzu ;) Sliczny ocieplacz na kubek. Takie ocieplacze naprawdę działają i herbatka w takim odzianym kubeczku dłużej utrzymuje ciepło? Swoją drogą, wielkie dzięki za tutorial! To strasznie miłe, że ludziom chce się przygotowywać takie rzeczy i bezinteresownie się nimi dzielić :)
    Podoba mi się idea Twojej nowej zabawy, więc oddałam swojego linka :) Mam nadzieję, że poszło dobrze, bo robię to po raz pierwszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u mnie powinno być I ♥ coffee :-)
      Może rzeczywiście pozwalają choć trochę dłużej cieszyć się ciepłym napojem.
      Mam nadzieję, że tutorial się przyda.
      Miło mi, że bierzesz udział w nowej zabawie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. jaki wspaniały ocieplacz - podoba mi się wzór i dobrane kolory

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka cieplutka i milutka walentynka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka cieplutka i milutka walentynka.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!