Szukaj na tym blogu

wtorek, 11 lutego 2014

Chusta na drutach: Morning Mist Shawl cz. 3

Dla przypomnienia reguły zabawy:
 Zasady zabawy:
1. Pod ostatnią instrukcją, która będzie miała miejsce kilka dni przed końcem Olimpiady w Soczi, dodam przycisk Add your link i będzie można wrzucić zdjęcie swojej chusty wykonanej wg mojej instrukcji wraz z linkiem do swojego wpisu na blogu.
2. Osoby, które nie mają bloga, a chcą wziąć udział w zabawie będą mogły przysłać zdjęcia na mojego maila makneta [@] gmail. com. 
3. Przewidziana jest nagroda do rozlosowania w postaci mojego wzoru (na inną chustę) wśród osób, które dostarczą zdjęcia ukończonej chusty do 23 lutego 2014 (do końca dnia) - zmiana do 20 marca


A to moja próbka po zrobieniu 35 rzędów:
 i w przybliżeniu,





Jestem ciekawa, czy oprócz mnie i Monotemy  ktoś jeszcze robi chustę. Jeśli robicie, wrzucajcie postępy swojej pracy pod wpisem - tradycyjnie już używając przycisku Add your link.
.
   

   

26 komentarzy:

  1. zaskoczyłam, 2 część zrobiłam tylko ostatnie 3 rzędy muszę spruć.wiem gdzie bład.

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja niestety nie;( Mialam plan, ale wloczki nie mialam, objezdzilam wszystkie sklepy i tylko akryle i welna, takze musze zamawiac w sieci (zwykl tak robie, ale tym razem nie bylo wystarczajaco czasu). Bede czekac na wsze efekty, chusta zapowiada sie pieknie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to szkoda. W sumie wełna też mogłaby być, ale cieńsza. Moja włóczka to akryl z domieszką moheru i to nie wielką.
      Zapraszam na następne zabawy.

      Usuń
    2. nawet takiej cieniutkiej welenki nie moglam znalezc, w domu mam ale kolorystyczie nic mi sie nie zgrywalo, mimo wszystko mam nadzieje, zrobic ten szal tylko juz poza zabawa:) Jestem strasznie ciekawa tej azurowej bordy:)

      Usuń
  3. ja zrobilam czesc pierwsza na drutach 3,5. Jutro wrzuce zdjecie. Nie ejstem pewna, czy dam sobie rade z reszta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno dasz. W weekend mam nadzieję dojść do ażurów i może jakiś filmik uda mi się przy okazji nakręcić. Ale ażury będą raczej proste. Nie ma paniki. I czekam na zdjęcie :-)

      Usuń
  4. Zrobilam juz dawno obie czesci a teraz szybciutko zabieram sie za trzecia.Na poczatku myslalam .ze nie dam rady ,gdyz do tej pory zrobilam tylko dwie chusty w dodatku korzystajac ze schematow.Opisy slowne to dla mnie cos nowego,ale filmiki rozwialy calkowicie moje watpliwosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się udaje. Proszę tylko zciągnąć sobie poprawioną wersję. Mam nadzieję, że więcej poprawek nie będzie trzeba robić.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie rozumiem już początku :/
    "Rząd 33: o.prz, 2p, [(o.prz NT, 4p) do 1 oczka przed markerem, o.prz NT, m, o.prz NT] powtarzać 4 razy, m, o.prz NT
    ok, na początku oczko brzegowe, 2 prawe, i oczko przełożone, 4 prawe, i zostają mi 2 oczka przed markerem i nie wiem cóż z tym zrobić.... o.prz NT, o. prz NT, m, o.prz NT? chyba nie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli w rzędzie 29 miałaś o.prz NT i 4p i to powtarzałaś do markera, a w rzędzie 31 dodałaś przed każdym markerem tylko 1 oczko to powinno wyjść, że o.prz NT, 4p i nowe o.prz NT przed markerem i po markerze znowu o.prz. NT, a ponieważ tutaj przed markerem powinnaś mieć tylko 11 oczek to tylko 2 powtórzenia wzoru oczek podnoszonych będą i 2 o. przełożone obok siebie powinny być. Wydaje mi się, że masz za dużo oczek. Przed pierwszym markerem powinno być tylko 5 oczek prawych, a nie 6.
      Niestety dokładnie będę mogła sprawdzić dopiero po południu, bo zaraz wychodzę do pracy.

      Usuń
    2. o kurcze, to chyba coś mocno pokręciłam bo przed pierwszym markerem mam 9 a z drugiej strony 10 oczek :/ ale pomiędzy pozostałymi już po 11, ehhhh to trzeba pruć chyba...

      Usuń
    3. "Przed pierwszym markerem powinno być tylko 5 oczek prawych, a nie 6" w sensie razem z tymi 3 oczkami z plisy czy bez?

      Usuń
    4. Wróć, powinno być ich 6, a nie 5 jak wcześniej napisałam, oprócz oczek plisy.
      Robimy 3 oczka plisy, 1 oczko przełożone, 4 oczka prawe i mamy jeszcze jedno oczko przed markerem (czyli razem 9 od samego początku, ale ja pisałam tylko o oczkach wzoru bez plisy) Czyli dobrze miałaś w pierwszym przypadku 9, potem przed 2 - 11 oczek, przed 3 - 11 oczek, przed 4 - 11, po 5 a przed 6 powinno być też 11, przed 7 - 11, przed 8 - 11 i zostanie jeszcze 9 oczek na końcu, czyli miałaś dobrze, albo prawie dobrze. Mam nadzieję, że nie prułaś zanim nie napisałam odpowiedzi.
      Pozdrawiam

      Usuń
    5. Poza tym miałaś rację, tam był błąd ale właśnie poprawiłam na blogu a teraz poprawię na ravelry. Bardzo przepraszam.

      Usuń
    6. Nie szkodzi ;) Sprułam co prawda 3 rzędy, ale miałam tam jakiś mały błąd bo na jednym końcu wyszło mi 10 oczek a nie 9, nie wiedziałam skąd i dlaczego to przerobiłam 2 razem :P Pewnie nie było to zbyt profesjonalne, ale trudno :) Zrobiłam już rząd 33 i wszystko jest fajnie :)
      "Rzędy od 33 do 52 powtarzać 6 razy" - się załamałam :) to do końca olimpiady chyba w moim tempie nie skończę ;)

      Usuń
  6. Dzień Dobry! Ja też robię, ale nie mam bloga i z robieniem zdjęć niejaki problem. Jeśli mi się uda wykorzystać synów, to zdjęcie prześlę na maila. Bardzo dziękuję za piękne opisy i instrukcje. Z nimi robota jest całkiem łatwa. Pozdrawiam! Łucja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zdjęcia uda się zrobić :-) Dziękuję za pochwały. Niestety zdarzają się błędy, ale mam nadzieję, że nie są aż tak rażące, żeby zniechęcać.

      Usuń
  7. Dobrze, że nas coraz więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej!
    Czy tu nie jest coś pomieszane?
    Rząd 41: o.prz, 2p, [(o.prz NT, 4p) do 3 oczek przed markerem, o.prz NT, 2p, m] powtarzać 4 razy,
    o.prz NT, m, 2p, o.prz NT
    po ostatnim markerze przed środkiem robię 2 razy powtórkę i zostają mo 3 oczka przed oczkiem środkowym powinno być chyba:
    o.prx NT, 2p m ale co dalej? środkowe oczko NT?

    OdpowiedzUsuń
  9. Rząd 41 jest dokładnie tak samo napisany jak rząd 37 tylko zamiast 1p wszędzie jest 2p.
    Do środka dojdziesz jeśli 4 razy powtórzysz to co jest w nawiasie kwadratowym. Kolejne oczko o.prz NT to wychodzi właśnie oczko środkowe, potem przekładamy marker, robimy 2 p, o.prz i lecimy wzorem oczek podnoszonych z tym, że tym razem to po markerze mamy 2 oczka prawe i oczko przełożone, a potem powtarzamy sekwencję (4p, o.prz NT).

    OdpowiedzUsuń
  10. Makneto, w innych warunkach bym zaczeła tę chustę, bo wygląda obłędnie. To połączenie kolorów, które widać w tym poście jest śliczne. niemniej jednak nie mam czasu absolutnie - nie wyrabiam sie teraz na zakrętach, a po drugie, nie mam dobrej włóczki do tego projektu. Może w przyszłości spróbuję, bo chusta jest piękna.
    Dziękuję Ci za podpowiedzi w sprawie tuniki. Spróbuje się nie załamać, jak coś nie będzie szło:)
    Anka

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!