Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Jak zrobić prosty banerek w Pickmonkey

Jakiś czas temu pewna pani na fejsbuku zapraszała do swojej kawiarenki używając mojego banerka z akcji Wspólne dzierganie i czytanie - tego który towarzyszy nam co środa


Napisałam w komentarzu, że to nieładnie korzystać z cudzej pracy i że bardzo łatwo można zrobić sobie coś podobnego. Pani nie odpowiedziała mi od razu, a później szczerze mówiąc nawet nie sprawdzałam. Zastanowiło mnie tylko po co ona to zrobiła. Spodobał się jej mój banerek, a własnego nie umiała zrobić, czy chciała skorzystać na popularności tej akcji? 
Jeśli zależało jej na popularności to powinna chyba pożyczyć sobie banerek od Small Things, gdzie w środy swoje linki zostawia nawet ponad 100 osób.
Ale wcale nie piszę tego, żeby się oburzać, robić awantury, czy coś w tym stylu. Skoro się głośno nie wkurzyłam na sklep z włóczkami, który reklamując swój asortyment wykorzystał moje zdjęcie bez pytania (a może powinnam potraktować to jako wyróżnienie?) to nie będę też kruszyć kopii o wykorzystanie banerka. 

Pomyślałam sobie, że może po prostu ktoś nie wie, że jest takie cudowne darmowe narzędzie on-line jak Picmonkey, w którym można zrobić sobie banerek, czy też obrobić zdjęcie. A może wie, tylko przeraża go angielski interfejs. Dlatego dzisiaj będzie krótki tutorial wykonania takiej grafiki. 

Picmonkey to edytor zdjęć, który dostępny jest on line i do którego nie trzeba się logować, ale można wtedy korzystać tylko z darmowych opcji, które może nie są super wypasione, ale mi póki co wystarczają. 

Jeśli chcemy zrobić sobie banerek najeżdżamy myszką na słowo Design i rozwija się nam okno wyboru formatu. 


Wybieram pierwszy format Square - kwadrat

Następnie wybieramy kopnięty kwadrat, czyli faktura (texture), a następnie wybieramy jedną z tych faktur, ja wybrałam Wodę (water)


Teraz możemy sobie jeszcze wybrać dokładnie jedno z teł w temacie woda. Można się pobawić suwaczkami Saturationa (nasycenie)  i Fade  (przejrzystość). Można też wybrać sobie Blend Mode (tryb mieszania warstw) - ja zaznaczyłam Multiply.



I teraz już tylko wciskamy guziczek Apply.

I przechodzimy do następnego kroku, czyli napisanie hasła. 

W tym celu wybieramy ikonkę Tt 


Następnie naciskamy ramkę Add Text, która pojawia się na naszym tle. Wpisujemy tam wybrane zdanie. Okienko dostosowuje się do naszych potrzeb, ale też możemy je powiększać lub zmniejszać , możemy też powiększać lub zmniejszać wielkość czcionki. 
Możemy też wybrać rodzaj czcionki - czcionki są fajne, tylko niestety nie ma w nich polskich liter. 
Ja wybrałam Unkempt, zaznaczyłam też duże B w ramce Text oraz wyśrodkowałam tekst i pociemniłam w sekcji Blend modes. Jeśli naciśniecie strzałki obok słowa Delete to możecie odwrócić litery do góry nogami lub będziemy je mieli w lustrzanym odbiciu. 

Teraz robimy ramkę. Wybieramy ikonkę z ramką, następnie wybieramy np. Museum Matte, czyli będziemy mieli podwójną ramkę muzealna - czarna na zewnątrz, a biała w środku. Zresztą kolory można dowolnie zmienić.


Outer color - będzie to kolor zewnętrznej ramki, a Inner color to kolor ramki wewnętrznej. Można też zmniejszyć lub zwiększyć grubość tych ramek używając suwaków Thickness (grubość właśnie). 

Jak już jesteśmy zadowoleni z ramki naciskamy Apply (zastosuj) i na tym tym razem już koniec. 
Pozostaje tylko użyć guzika Save (zapisz), który znajduje się nad naszym banerkiem i możemy zapisać go na dysku swojego komputera. 

Nawet gdy zapiszemy możemy jeszcze naprowadzić pewne zmiany używając strzałek nad banerem - używając strzałki lewej cofniemy, a używając strzałki prawej przywrócimy to co cofneliśmy. 
Zawsze też w czasie pracy możemy cofnąć ostatnie kroki używając skrótu klawiszowego CTRL + Z. 

Jeśli zaś naciśniemy nad banerkiem ikonkę z tymi dwoma kartami i strzałką w dół, to nie będziemy już mogli niczego cofnąć.

Tak wygląda mój banerek zrobiony na potrzeby tego krótkiego kursu. 





Mam nadzieję, że kursik się przyda, a wasze prace będą 100 razy lepsze od tej mojej grafiki.

PS. Jeśli podobał Ci się ten post, bardzo proszę udostępnij go na facebooku lub w google+  .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za komentarz!