Szukaj na tym blogu

piątek, 23 stycznia 2015

Mam talent - wyzwanie dzień 4

Dzisiaj zamiast zdjęcia  cytaty:

Może zbyt szumnie to brzmi "artysta", ale ten cytat oddaje moje podejście do tematu robienia trudniejszych rzeczy niż przeciętne.

Trzeba oczywiście mieć to coś w sobie, chociaż odrobinę predyspozycji lub samozaparcia. Ale jeśli nie będziemy rozwijać swojego potencjału, to nawet talent nam nie pomoże w osiągnięciu sukcesu.

Zajmuję się malarstwem, językami obcymi czy nawet robieniem na drutach, nie dlatego że mam do tego talent, a po prostu fascynuje mnie to, a zadowalające efekty osiągam po latach poświęconych na rozwijanie swoich zainteresowań. Gdybym codziennie poświęcała tyle godzin na uczenie się fizyki kwantowej ile na robienie na drutach to bym doktorat mogła już robić, a w tej chwili znam się na fizyce jak kura na pieprzu.




6 komentarzy:

  1. Prawdę mówią oba cytaty. Jako uzupełnienie obu dodałabym "Ćwiczenie czyni mistrzem".

    OdpowiedzUsuń
  2. To może jeszcze ja coś od siebie dorzucę - powstanie fajny zbiór :) "Nie istnieje wielki talent bez wielkiej siły woli". Honoriusz Balzac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Madre cytaty, wrzucilam jeden na swoim facebooku, ale ktos mi go oprotestowal. Fakt, ze jezeli mamy do czegos cierpliwosc, to pewnie mamy do tego pewne ukierunkowanie. Czy to juz talent? Chcialoby sie w to wierzyc. Magda tak z ciekawosci jakiego przedmiotu uczysz? Jestes nauczycielka angielskiego? Tak strzelam, bo wiem, ze super speakasz po tym jezyku .Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie tak jak piszesz trzeba ciagle pracować i rozwijać sie w określonych dziedzinach tylko systematyczna i ciężka praca da nam efekt

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo prawdziwe, niestety... Ja często nie mam wystarczająco zapału, żeby wykorzystać posiadane talenty, o takich jak ja mówią w szkole "zdolna, ale leniwa". *^-^* Warto z tym walczyć, bo własna satysfakcja po zmotywowaniu się do wytrwałej pracy jest ogromna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, talenty trzeba rozmnażać. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!