Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 stycznia 2015

10 ulubionych wzorów znalezionych na Ravelry - wyzwanie dzień 1

Jak co miesiąc Ula z bloga Sen Mai organizuje 5 dniowe wyzwanie kreatywne na swoim blogu. 


Jestem o dzień spóźniona, bo z różnych powodów miałam sobie darować blogowanie na jakiś czas , ale postanowiłam się nie poddawać i wykrzesać z siebie choć odrobinę inwencji i napisać dzisiaj o moich ulubionych wzorach, które od dawien dawna są w mojej kolejce. Może w końcu się skuszę, na któryś z nich i w ten sposób zrealizuję punkt 14 mojego dziewiarskiego wyzwania.


1. Kelmscott - mam go w planach chyba odkąd tylko się pojawił on-line nawet jeszcze nie byłam wtedy na ravelry i miałam nawet wzór, ale przepadł mi wraz ze starym komputerem. 


wzór mam, teraz nawet dostępne są włóczki tweedowe - nic tylko dziergać



Nie bardzo lubię dziergać skarpetki - bo małe i do tego dwie, ale te są po prostu śliczne, aż żal chować je w butach. A teraz ponoć modne są skarpetki do pantofli i spódnicy.





Pokochałam ten wzór jak tylko go zobaczyłam, bo uwielbiam motyw róż i połączenie koloru różowego z brązowym.


Sportowy krój, ciekawe warkocze, tylko dobrać delikatny melanż i dziergać.



6. Tuin - wpadł mi w oko w zeszłym roku, ale po pierwszej porażce z dopasowaniem włóczki odpuściłam. 




7. Que Sera - też na mojej liście od wieków. Kupiłam kiedyś bawełnę o metrażu podanym przez autorkę i nijak nie mogłam osiągnąć takiej samej próbki - albo ja robię za luźno, albo nie wiem co. 




8. Paper Dolls też są na mojej liście od wieków.


9. Zigzag Cardigan autorstwa Hani Maciejewskiej - obiecywałam sobie, że jak schudnę to go zrobię, bo do niego trzeba mieć trochę talii - jeszcze nie schudłam tak jak bym chciała :-(




10. Rękawiczki Chrysanthemums 
Bardzo lubię chryzantemy.




To są wzorki, które podobają mi się niezmiennie od dawna, tylko nie mogę się przybrać do ich wykonania.
A Wam który się podoba najbardziej?


PS. Wszystkie zdjęcia pochodzą z Ravelry.


13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł z tą listą oczekujących prac. Prace bardzo piękne. Ale publicznie to duże wyzwanie. Może to da większe chęci do działania.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja kolejka robótkowych zachciewajek jest dużoooooooo dłuższa, te to po prostu takie naj naj. Ale żebym chociaż jedną z nich zrobiła to będzie dobrze, bo ostatnio wolę sama wymyślać.

      Usuń
  2. Hmmm,. bardzo ciekawe inspiracje koleżanka mi tu wrzuciła ;-) Czy jak napiszę, że każda z propozycji jest świetna to się zdziwisz??? Serdecznie Cię pozdrawiam i podziwiam za wykrzesany entuzjazm ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie zdziwię. Wszystkie te dzierganki chętnie bym nosiła, tylko kiedy je zrobić?

      Usuń
  3. Odnośnie na przykład poz. 7. Jeśli nie jest to wzór wdziewany, tylko ażur jak tu, to gdzie problem? Nigdy nie robiłam dokładnie jak we wzorze. Dziergam już 100 lat i kiedyś bardzo dużo, dopasowywałam ilość oczek i motywów do posiadanej włóczki i swojego rozmiaru. Teraz widzę, że rozpisuje się wzory i robi się dokładnie jak podaje autor. To pójście na łatwiznę :). Radzę spróbować, z tego co widzę dziergasz trudne wzory i fasony więc uda się. Największym problemem jest raczej CZAS :). Pozdrawiam, czy sobotnie spotkanie się udało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko, próbowałam robić ten sweter z 4 lata temu jak tylko się ukazał i moje umiejętności nie były porównywalne do obecnych, a poza tym zakładałam, że po to jest opis żeby z niego skorzystać ;-)
      Spotkanie było fajne, ale byłyśmy tylko 3 - stały skład. Czas żebyś do nas dołączyła ;-)

      Usuń
    2. W tą sobotę akurat nie mogłam, a poza tym odbiegam wiekiem i chyba umiejętnościami :) Ale cieszę się,że dziewiarstwo się rozwija, mam nadzieję, że jest sporo nieujawnionych dziewiarek. Może kiedyś się zdecyduję dołączyć :)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba nr 6! Może bym go zrobiła na jesieni?... *^v^*
    A co do wzoru ze skarpetek, to są to o ile się nie mylę sławne/niesławne "niedźwiedzie łapy" (tak go zwały Rosjanki na forach), zaczęłam kiedyś nim zwiewny jak mgiełka sweterek z mohairu na drutach 2 mm i poległam z kretesem! Myliłam oczka a o pruciu cienkiego włochatego mohairu nie było w ogóle mowy!... Poddałam się i teraz tylko podziwiam ten motyw w różnych pracach u innych. *^v^*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale sliczne wzory wyszukalas. Moj ulubieniec to sweter z rozami. Pozdrawiam serdecznie BEata

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi najbardziej 1 i 10, tym bardziej, że rękawiczki pasowały by w moim przypadku do wyzwania 6. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne wzorki :)
    Mi najbardziej podoba się szósteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne wzory. Część z nich wpadła mi w oko już jakiś czas temu... Szczególnie rękawiczki z chryzantemami :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!