Szukaj na tym blogu

sobota, 23 listopada 2013

Tort urodzinowy

Dwa tygodnie temu pisałam, że rozpoczęłam dietę odchudzającą. Miałam zamiar odchudzać się dobrze mi znaną dietą dr. Dukana. Wytrzymałam na tej diecie 4 dni. I nie chodzi o to, że głodna byłam, czy też że chciało mi się słodyczy, chleba czy innych zakazanych produktów. Nie, po prostu mój organizm się zbuntował i 5 dni włączyłam inne produkty oprócz proteinowych. A ponieważ i tak dla dzieci młodszych prowadzę kuchnię bezglutenową i bezmleczną to stwierdziłam, że się do nich przyłączę. 

Gdybym trzymała się diety Dukana lub dla odmiany diety opartej tylko na warzywach to pewnie po dwóch tygodniach schudłabym dużo więcej, a tak jestem szczęśliwa, bo straciłam 4 kilo bez wyrzeczeń jedząc owoce suszone, tort urodzinowy mojej córki (a nawet dwa), zwyczajne obiady (no prawie).

Dzisiaj chciałabym się podzielić z wami przepisem na tort urodzinowy. Nie powiem, pewnym odstępstwem od diety są brzoskwinie z puszki ze słodkiego syropu, ale tak poza tym to do wszystkiego zamiast zwykłego cukru użyłam ksylitolu, czyli sproszkowanego soku brzozowego. A dekoracji (czyli kwiatuszków z cieniutkich wafli i czekoladowych literek) nie jadłam. 

Przepis na tort znalazłam Tutaj.


A tu przepis z moim modyfikacjami

Przepis  na biszkopt:
 * 5 jajek
 * 1/3 szklanki ksylitolu
 * 1 szklanka mąki z migdałów
 * 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
 * szczypta soli 

Oddzielić żółtka od białek, ubić białka, pod koniec ubijania dodać ksylitol. Następnie stopniowo dodawać żółtka. Przesianą mąkę migdałową połączoną z proszkiem do pieczenia dodawać stopniowo i delikatnie mieszać - łyżką lub mikserem na najniższych obrotach. 

Wlać ciasto do tortownicy z dnem wyłożonym papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 35 - 40 minut.
( Ja upiekłam 2 takie biszkopty, by tort był wyższy)

Przepis na krem do tortu:

 * 2 jajka
 * 25 dkg miękkiego masła
 * 1/3 szklanki ksylitolu
 * 25 dkg chałwy 
 * 1 łyżka  ciemnego kakao

Jajka z ksylitolem ubijać na parze na puszystą masę. Przed rozbiciem jajek myję skorupki wodą, a następnie przelewam wrzątkiem kilka razy. Dopiero takie jajka rozbijam i używam do zrobienia kremu. 
Kiedy masa podwoi swoją objętość i będzie wyglądała jak biały krem przestaję ubijać. 
Miękkie masło ucierać z kakao na gładką masę, stopniowo dodawać ubite jajka, a na koniec chałwę. Masę schłodzić w lodówce.

Poncz do nasączenia tortu:

 * szklanka mocnej herbaty
 * łyżeczka ksylitolu
 * sok z połowy cytryn

Każdy biszkopt przekroiłam na 2 placki, nasączyłam ponczem i posmarowałam kremem, na drugim placku oprócz kremu położyłam drobno pokrojone brzoskwinie z puszki.  
Udekorować w dowolny sposób. U mnie boki obsypane są wiórkami kokosowymi.

6 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego dla Judyty!!!!

    Piękny tort; Tobie gratuluję efektu dietowego. oby tak dalej.

    pozdrawiam

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort wygląda pięknie i pewnie bardzo smaczny. Madziu gratuluję 4 kg no i kciuki trzymam za więcej. Mam pytanie, czy myślisz, że na drutach dałoby się zdziergać jakieś gwiazdki, śnieżynki. W internecie pełno przespisów ale na szydełkowe cacka, a ja dopiero ponownie opanowuję zasady szydełkowania, Jeżeli miałabyś jakąś podpowiedź to ja bardzo proszę. Pozdrawiam, no i 100 lat dla Twojej córeczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto lat dla Judyty! Pozdrawiam Was wszystkich .

    OdpowiedzUsuń
  4. Moc najlepszych życzeń urodzinowych dla Judyty ! ♥ ! .... Stooooooo laaaaat ♫♫♫

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze życzenia dla Dziecięcia !!!! MOJA MONIA PO TYGODNIU 3300 GRAM mniej:), Mam nadzieję,ze tym razem wytrwamy dłużej!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort jest przesliczny. O ile dieta bezglutenowa każdemu (niezaleznie czy wykazuje nietolerancję na gluten czy nie) zrobi dobrze. Podobnie dieta bezmleczna (ach ta kazeina i laktoza- nie wszyscy je trawią). O tyle dieta Dunkana nie jest dobra dla zdrowia. Choc rzeczywiscie pozwala stracic kilka kilogramow. Ale za jaką cenę. Nadmiar mięsą nie służy jelitom, zakwasza organizm, przyczynia się do zmian rakowych, wyczerpuje nasze ciało, może wywoływac alergie. Nie będę zanudzac Cię medycznymi sprawami. Ale ta dieta nawet jeżeli pomaga na jedno, to bardziej szkodzi na drugie. Nie wiem, czy mogę przesłac Ci linki do wpisow z mojego blogu o tej diecie (odradzam ją, jak rownież o kontrowersjach wokoł mleka, by utwierdzic Cię w wyborze). Pozdrawiam i z niecierpliwoscią czekam na kolejne wyzwanie wspolne czytanie i dziergania. Hardaska

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!