Szukaj na tym blogu

piątek, 8 kwietnia 2016

Jak oswoić facebooka? cz. 1


Facebook zmienia się i zmienia przez cały czas. Niektórych zmian nie zauważamy od razu, inne doprowadzają nas do szału, ale po przemyśleniu mogą okazać się bardzo korzystne.

Nie zmienia to faktu, że coraz więcej ludzi korzysta z facebooka i coraz więcej czasu na nim spędza. Jeszcze kilka miesięcy temu ja sama twierdziłam, że go nie lubię, a teraz spędzam tam więcej czasu niż na blogu.

Jest on wspaniałym źródłem inspiracji, informacji i kontaktów z innymi ludźmi. Ma jedną poważną wadę (i kilka pomniejszych też). Zabiera nam dużo czasu. Dosłownie go pożera.

Jak zaoszczędzić cenny dla nas czas i być na bieżąco z tym co nas naprawdę interesuję, a nie co facebook uważa, że jest dla nas interesujące?





Oczywiście wszystko zależy od tego czy korzystamy z facebooka jako osoba prywatna czy jako strona.

Najpierw kilka rad dla osób korzystających ze swoich profili prywatnych.


Stwórz listy zainteresowań


Na pasku bocznym po lewej stronie znajdź ZAINTERESOWANIA. Naciskając na te słowo przechodzimy do strony, na której możemy tworzyć swoje listy zainteresowań. 


Tutaj widzicie moje listy zainteresowań. Klikając na konkretny tytuł listy wyświetlają mi się aktualne posty osób i stron, które mam na tej liście. 
Jak utworzyć taką listę? To bardzo proste. 
Klikamy na górze utwórz listę


I otwiera nam się okienko, z którego możemy wybrać strony i osoby, które mają się znaleźć na tej liście. 


Gdy już wybraliśmy, nadajemy naszej liście tytuł, a  także określamy kto może widzieć naszą listę.  
I gotowe.

Jak widzicie można dodać znajomych do listy.
Niestety kiedyś można było od razu dodawać strony do listy zainteresowań w momencie, gdy wchodziliśmy na daną stronę. Niestety, teraz jeśli chcemy dodać jakąś stronę do naszej istniejącej już listy, to musimy wpisać nazwę tej strony po prawej stronie w okienku +Dodaj do tej listy. 

Oczywiście, gdy będziemy wchodzili na główną stronę facebooka, to dalej będą nam się wyświetlały aktualności od wszystkich. Musimy po prostu sami pamiętać, by wchodzić w nasze zainteresowania i w listy. 

Korzystaj z aktualności ze stron


Ja korzystam z fejsbuka i jako profil prywatny i jako strona. Strony związane z dzierganiem zazwyczaj dodaję do ulubionych jako moja strona, a pozostałe jako profil prywatny. Korzystając z przycisku aktualności ze stron w łatwy sposób mogę zobaczyć co publikują lubiane przeze mnie strony. 

Opcja ta jest po lewej stronie - u mnie dość nisko, bo mam wiele grup w ulubionych, ale może też być to zaraz pod aktualnościami.


Część druga, czyli jak korzystać z facebooka jako strona już wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za komentarz!