Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 25 listopada 2013

Moje ozdoby świąteczne - proste gwiazdki


Jeśli nie umiecie jeszcze dziergać sznureczka to czas najwyższy się nauczyć. Tą techniką można zrobić np. takie proste gwiazdki. Nie są zbyt wyrafinowane, ale za to bardzo proste.




Sznureczek czyli powszechnie znany I-Cord to bardzo łatwa rzecz, taka dla idiotów. Bardzo przepraszam to nie ja, ja  nie mam zamiaru nikogo obrażać, ale to Elizabeth Zimmermann nazwała ten sznureczek Idiot Cord - czyli tak prosty, że nawet idiota jest w stanie go zrobić i dlatego, że odkryła tę technikę zupełnie przez przypadek.  Nie jest to jak niektórzy uważają inteligenty sznureczek, oj nie ;-) Chociaż trzeba przyznać, że pani Zimmermann musiała być bardzo inteligentną osobą.

Nabieramy 3 lub 4 oczka najlepiej na druty do skarpetek.



Po nabraniu oczka spoczywają sobie na drucie na jego "lewym" końcu. Nie obracamy nabranych oczek, tak jak to zwykle robimy, tylko przesuwamy wszystkie oczka na drugi koniec druta.



I-cord to taka mała tuba z oczek i dlatego teraz nitkę, którą widzimy po lewej stronie używamy do przerabiania oczek.


Przerabiamy wszystkie oczka, przesuwamy je znowu z lewego końca druta na prawy i znowu przerabiamy i tak dalej aż osiągniemy zamierzoną długość.

Do zrobienia gwiazdki trzeba przygotować 6 takich krótkich sznureczków jak na zdjęciu powyżej. Po zrobieniu każdego sznureczka nie zakańczamy go, a przekładamy na dodatkowy drut.


Bierzemy igłę z grubym oczkiem i nawlekamy nitkę z sznureczka, który jest pierwszy z lewej. Następnie zaczynamy przekładać oczka na igłę z nitką, ale zaczynamy od oczek po prawej stronie.


Przekładamy wszystkie i zaciskamy pętelkę.


Chowamy wszystkie nitki, można sobie dzięki temu trochę uformować gwiazdkę. Miałam w planach dorobienie jeszcze krótszych sznureczków i doszycie ich, tak aby gwiazdka przypominała bardziej płatek śniegu, taki jak na obrazku, ale ilość szycia i nitek do chowania mnie przeraziła i dałam sobie spokój. 

Jak widzicie pobawiłam się trochę edytorem PicMonkey.

7 komentarzy:

  1. Madziu, dziękuję bardzo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno odkryłam tą metodę i jestem nią zafascynowana :-) Gwiazdeczka cudowna - koniecznie muszę taką zrobić.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ja należę do kategorii idiotów :) nie znałam takiego wzoru. Dzięki Tobie Madziu mogę się z tej kategorii wypisać, ale najpierw poćwiczę sznureczek. Super kursik , napisany tak fajnie,że wszystko wydaje się łatwe. Pozdrawiam Ina

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za super przejrzysty kursik
    Pozdrawiam cieplutko Dorota

    OdpowiedzUsuń
  5. może spróbuję....ale kiedy, jak mało czasu mam to się w głowie nie mieści...:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!