Szukaj na tym blogu

niedziela, 13 kwietnia 2014

Prosta chusta część 2 - nareszcie

Czasami bloger doprowadza mnie do pasji, tak jak teraz. Próbuję jeszcze raz opublikować ten post. 

Ażurowy border zaczynamy, gdy na drutach będziemy mieli 320 oczek. 2 oczka borderu, 157 jednej połowy, 2 oczka środkowe, 157 oczek drugiej połowy, 2 oczka borderu.

Rząd 1: o. prz, 1p, [(n, ppp) x 6, 1p] powtarzać 12 razy, 1p , n, 2p, n, 2p, [(n, ppp) x 6, 1p] powtarzać 11 razy, (n, ppp) x 6, n, 2p
Rząd 2 i wszystkie parzyste: 1o.prz, 1p, lewe do 2 oczek środkowych, 2 p, lewe do 2 ostatnich, 2p

Rząd 3: o.prz, 1p, n, [1p, (n, ppp) x 5, 2p] powtarzać 12 razy, 2p, n, 2p, n,1p, [3p, (n, ppp) x 5] powtarzać 12 razy, 2p, n, 2p

Rząd 5: o.prz, 1p, n, [3p, (n, ppp) x4, 2p] powtarzać 12 razy, 4p, n, 2p, n, 5p, [1p, (n, ppp) x 4, 4p] powtarzać 12 razy, n, 2p

Rząd 7: o.prz, 1p, n, 1p, [ n, ppp, 2p, (n, ppp) x 3, 3p] powtarzać 12 razy, n, ppp, 3p, n, 2p, n, 4p, [n, ppz, 2p, (n, ppp) x 3, 3p] powtarzać 12 razy, n, ppp, 1p, n, 2p

Rząd 9: o.prz, 1p, n, 1p, [ (n, ppp) x 2, 2p, (n, ppp) x 2, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 2, 3p, n, 2p, n, 4p, [ (n, ppp) x 2, 2p, (n, ppp) x 2, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 2, 1p, n, 2p

Rząd 11: o.prz, 1p, n, 1p, [ (n, ppp) x 3, 2p, (n, ppp) x 1, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 3, 3p, n, 2p, n, 4p, [ (n, ppp) x 3, 2p, (n, ppp) x 1, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 3, 1p, n, 2p

Rząd 13: o.prz, 1p, n, 1p, [ (n, ppp) x 5, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 4, 3p, n, 2p, n, 4p, [ (n, ppp) x 4, 5p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 4, 1p, n, 2p

Rząd 15: o.prz, 1p, n, 1p, [ (n, ppp) x 5, 3p] powtarzać 13 razy, n, 2p, n, 4p, [ (n, ppp) x 5, 3p] powtarzać 12 razy, (n, ppp) x 5, 1p, n, 2p

Rząd 17: o.prz, 1p, n, 1p, [ (n, ppp) x 6, 1p] powtarzać 13 razy, 2p, n, 2p, n, 4p, [ (n, ppp) x 6, 1p] powtarzać 13 razy, n, 2p

Przerobić jeszcze rząd 18 tak jak rząd 2.
Następnie zakończyć wszystkie oczka szydełkiem w następujący sposób. 2 o. przerobić razem, 4o łańcuszka, ostatnie oczko łańcuszka razem z 2 kolejnymi oczkami przerobić razem. Powtarzać aż zakończymy wszystkie oczka.

Skróty:
o.prz – przełożyć 1 oczko bez przerabiana, nitka z przodu robótki
p – oczko prawe
n – narzut
ppp – przełóż, przełóż, przerób 2 razem – to to samo co angielskie ssk

I zdjęcia mojej chusty w najnowszej wersji:

chusta na drutach

Wolę, gdy paski są cieńsze, ale miałam tylko jeden motek i nie chciało mi się kombinować, szczególnie, że chustę robiłam tylko po to by w końcu dokładnie zapisać wzór. Niestety nie mam zdolności w spisywaniu wzoru ze zrobionej już rzeczy. Najlepiej mi idzie, gdy robię i piszę od razu. 

knit shawl with lace border

Poza tym szkoda mi było czasu na kombinowanie z paskami, ponieważ zależało mi na czasie i na czytaniu przy tym książki. Dzięki temu projektowi wczoraj skończyłam czytać ostatni tom Millennium, a w środę, gdy zaczynałam robić chustę, byłam na 30 lub 40 stronie 1 części 2 tomu Millennium. Wzór do ażuru można robić z zamkniętymi oczami.

chusta na drutach

Ażur też nie należy do najtrudniejszych, ale wymaga wielu SSK.


Ostatecznie nawet mi się podoba ten kontrast - grube pasy i biały ażur.
Kiedyś bym powiedziała, że pasuje jak kwiatek do kożucha, ale w dzisiejszych czasach kożuch z kwiatkami to chleb powszedni.

chusta na drutach

Mam zamiar zrobić wersję w PDF, którą będzie można sobie pobrać z Ravelry, ale najpierw muszę mieć jakąś sensowną nazwę. A nazwy to oprócz odkładania wszystkiego na później, moja pięta achillesowa.


Może wy macie jakiś pomysł, jak nazwać ten wzór???


easy hand knitted shawl

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego tygodnia.

17 komentarzy:

  1. Piękna. Mnie się z tortem czekoladowym z masa wiśniową kojarzy. Ale może to tylko efekt diety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne skojarzenie :-) Może nazwę A piece of cake ? bo nie tylko z masą ale i łatwy do wykonania

      Usuń
  2. Bardzo sympatyczna chusta - piękna w swej prostocie - połączenie delikatnego białego ażuru z resztą kojarzy mi się z późną jesienią, gdy na nieopadniętych jeszcze liściach pojawia się rano szron... takie późne babie lato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna jest z tą koronką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna chusta. Można wykorzystać różne włóczki i mieć coś ciepłego i dekoracyjnego, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, można zrobić koronkę w innym kolorze, a i główną część np. w paski.

      Usuń
  5. Fajny pomysł z tą koronką na końcu. Chusta niby prosta a jednocześnie taka ozdobna.
    Cieplutko pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Ta jest już 4 zrobiona wg tego wzoru.

      Usuń
  6. Sliczna chusta. Mam wielki zaszczyt nominowac Cię do Liebster Award. Szczegoły u mnie na blogu we wpisie http://www.vademecumblogera.pl/2014/04/12-blogow-ktore-na-pewno-pokochacie.html. Jak znajdziesz czas bardzo chciałam Cię poprosic o odpowiedzenie na kilka pytan (lista u mnie na blogu) - taka jest reguła tej zabawy. Chętnie opublikowałabym je w formie wywiadu u siebie na blogu (jako wskazowki dla innych blogerow). Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  7. chusta super,a może nazwij ją po prostu Makneta,
    Zdrowych,błogosławionych ,rodzinnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, bo popadnę w megalomanię :-)
      Tobie też życzę dobrych i szczęśliwych świąt.

      Usuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!