Szukaj na tym blogu

piątek, 26 lutego 2016

Dlaczego warto pisać bloga? - 7 zalet blogowania


W zeszłym tygodniu podzieliłam się z Wami moimi ogólnymi przemyśleniami dotyczącymi pisania bloga w związku z moim 10-cio leciem tej zabawy. Dzisiaj chciałabym skupić się na tym dlaczego warto pisać bloga,   czyli napisać o zaletach blogowania. 

Stajesz się częścią społeczności

Blog także jest medium społecznościowym, bo poprzez możliwość komentowania pozwala na interakcję z czytelnikami.  Możemy reagować na ich potrzeby, uwagi, spostrzeżenia, ale również po prostu czerpać przyjemność z miłych komentarzy. Jeśli komentujące osoby prowadzą blogi, to my także możemy je odwiedzać. Poznajemy w ten sposób nowe osoby, czasami taki znajomości wirtualne przemieniają się w znajomości realne. 
Często poznajemy osoby o podobnych zainteresowaniach, z którymi nie stykamy się w swoim najbliższym otoczeniu. 

Blog może stać się naszą odskocznia 

od rzeczywistości lub miejscem,

w którym otrzymujesz ogromne wsparcie.

Blogując, pisząc o ważnych dla nas sprawach zawsze znajdziesz choć kilka osób, które Ci będą kibicować. Kiedyś pisałam bloga o moim synku Julku pt. Julisiowo - o chłopcu z innej bajki i czasami wspominałam o nim na moim blogu robótkowym i naprawdę dostawałam mnóstwo wsparcia, bez którego pewnie bym sobie nie poradziła psychicznie w tamtym czasie. Ale nie tylko w takich przypadkach otrzymujemy to wsparcie, również wtedy, gdy pokazujemy swoje prace, prosimy o pomoc w rozwiązaniu problemu np. ze wzorem lub gdy wprowadzamy jakieś zmiany w życiu - chociażby zaczynamy biegać, tak jak ja ostatnio. Każde trzymam za ciebie kciuki lub ale fajnie, że udaje Ci się przebiec te kilka kilometrów, sprawia że rosną skrzydła i następnym razem biega się jakby łatwiej.

Dzięki blogowaniu rozwijasz się systematyczność.

Blog nie jest stroną statyczną, na której raz na jakiś czas wystarczy napisać w aktualnościach. Blog to żywy organizm, na którym najlepiej jest publikować regularnie.  A jak już zobowiążesz się do czegoś takiego jak moje Wspólne dzierganie i czytanie to choćby się waliło i paliło piszesz posta.

Jesteś coraz lepsza/lepszy w swojej branży 

i powoli możesz zyskać miano eksperta. 

Dzięki blogowi masz motywację, by np. kończyć zaczęte prace, by nauczyć się czegoś nowego, tak żeby mieć po prostu o czym pisać. Ja dzięki blogowaniu znacznie rozwinęłam poziom mojego dziergania. Chociaż dziergałam od dziecka, to jednak zawsze cechowała mnie niecierpliwość i większość moich prac albo zostawała niedokończona, albo ich jakość pozostawiała wiele do życzenia. W tej chwili można powiedzieć, że jestem perfekcjonistką jeśli chodzi o moje robótki (jedyna dziedzina, w której można się o mnie tak wyrazić), ponieważ nauczyłam się, że odpuszczanie na pewnych etapach, przymykanie oka na błędy kończy się tym, że pewnych wykonanych przez siebie prac nigdy nie założę, ani też nie będę miała śmiałości komuś pokazać a co dopiero podarować lub sprzedać. Poza tym to dzięki blogowaniu przeszłam z odtwórczego dziergania do bardziej twórczego, czyli wg własnych pomysłów, a nawet do zapisywania wzorów. 

 Oczywiście poprawiasz swoje pisanie.

Jeśli piszesz w miarę często, to zyskujesz to co niektórzy określają jako lekkie pióro.  Nie twierdzę, że piszę wspaniale, ale myślę, że potrafię zrozumiale przedstawić mój punkt widzenia lub dość zrozumiale podzielić się swoją wiedzą. I nie spędzam całego dnia nad wymyślaniem każdego zdania. Poza tym częściej piszesz, tym więcej masz pomysłów na kolejne posty.

 Stawiasz przed sobą nowe wyzwania, 

uczysz się nowych rzeczy.  

Ostatnio się okazało, że całkiem dobrze sobie radzę nie tylko w blogowaniu, ale też w prowadzeniu fanpadża na fb, a przynajmniej, że potrafię pomóc innym osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fejsbukiem. Stało się to całkiem przypadkiem. Nigdy bym też nie wpadła na pomysł, że kiedykolwiek będę robiła filmiki. Tutaj daleko mi do eksperta, ale jest to nowe wyzwanie, które przed sobą postawiłam, bo chcę rozwijać i bloga i swoją działalność około blogową. 
Tak samo jest w przypadku zdjęć, wychodzą ciut lepiej niż wcześniej i to nie zależnie od tego czy to ja je robię, czy robi mi je mąż, ponieważ wiem na co mam zwracać uwagę, jak budować kadr i jak je potem obrabiać, tak by mi się podobały. 

Oswajasz się z komputerem i internetem.

Jeśli chcesz blogować to siłą rzeczy uczysz się podstawowych rzeczy, potem możesz zacząć grzebać nawet w bebechach bloga lub poznawać przeróżne programy i aplikacje, które ułatwiają blogowanie lub kontakt z innymi zapaleńcami. Niektóre osoby niezadowolone z wyglądu swojego bloga i gotowych szablonów zaczynają uczyć się html lub css, by podrasować swoje miejsce w sieci. 

Celowo nie piszę o pieniądzach, bo jak już wspominałam nie bloguję  dla celów zarobkowych, to wciąż jest dla mnie hobby.  Ale jakby się przyjrzeć uważniej to każda z wymienionych przeze mnie zalet (no prawie każda) jest potencjalnym sposobem na zarobek. 

A wy jakie widzicie zalety w blogowaniu, dlaczego wy piszecie bloga?   

Jeśli podobał Ci się mój post możesz go udostępnić na fejsbuku lub w google+, wystarczy, że klikniesz na którąś z poniższych ikon. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za komentarz!