Szukaj na tym blogu

czwartek, 31 października 2013

Łatwa czapka - wzór / Simple hat - pattern

Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie miłe komentarze po poprzednimi postami. 

Pewnie każdy kto pisze bloga sprawdza statystki i hasła po jakich ludzie trafiają na bloga. W przypadku mojego najczęstsze zapytania dotyczą czapek. Trochę mnie to dziwi, bo ja robię czapek niewiele. Ale zamieściłam na blogu instrukcje wykonania dwóch czapek szydełkowych Tu i tutaj.

Dzisiaj postanowiłam się podzielić opisem bardzo prostej czapki krasnalki do wykonania na drutach.


Czapkę robi się na okrągło bez zszywania.
Potrzebne są dwie pary drutów na żyłce 4,00mm i 5,00mm
Włóczka ALIZE BD Angora Gold (dziękuję Ata za podpowiedź), dziergane dwiema nitkami, żeby była grubsza.
Rozmiar: L


OPIS:
Na druty 4,00 mm nabieramy 78 oczek i łączymy w kółko, zakładamy marker.
Robimy samymi oczkami prawymi, po 4,5 cm zmieniamy druty na grubsze i kontynuujemy oczkami prawymi aż robótka będzie miała 26,5 cm od brzegu.
W kolejnym okrążeniu robimy 2 o.p razem do markera = 39 oczek
Następne okrążenie: oczka prawe 
Następne okrążenie: *2 o.p razem, powtarzamy od * do ostatniego oczka przed markerem, 1 o.p. = 20 oczke
Następne okrążenie: oczka prawe
Następne okrążenie: 2 o.p razem do markera = 10 oczek
Następne okrążenie: o. p do markera

Ucinamy nitkę, zostawiamy ok. 20 cm, nawlekamy na igłę z grubym oczkiem, przeciągamy nitkę przez oczka, które nam pozostały, zaciskamy, zabezpieczamy nitkę.

Pattern - English version

Hat is made seamless in rounds, bottom-up.

Materials:
Needles: 4,00mm and 5,00mm long circular needles
Yarn: Alize Angora Gold 100g/550 m - use two threads of yarn at the same time

Size: L

INSTRUCTION:
Using 4,00mm circular needle cast on 78 stitches, join them in the round and put the marker on to mark the beginning of the round.
Knit 4,5 cm, then change needles to 5,00mm and continue knitting in rounds till the project is about 26,5 cm.
Next round: k2tog to the marker = 39 stitches
Next round: k all the stitches
Next round: k2tog to the last stitch before the marker, k1 = 20 stitches
Next round: k all the stitches
Next round: k2tog to the marker = 10 stitches
Next round: k all the stitches

Break the yarn leaving about 10 inches, weave through all stitches on needles, tighten the top of the acorn. 


3 komentarze:

  1. Ja Ci podpowiedziałam?? O matulu! Czuję się wyróżniona! Wszak Ty jesteś moim guru drutowym :)
    Dzięki Tobie udziobałam pierwszą, sensowną chustę ze wzorkami :)))
    Czapa super. Nie pozostaje mi nic innego, jak naumieć się robić na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna czapka :-) Jest idealna - wszystko mi się w niej podoba. Szczególnie Ty mi się w niej podobasz. Pasuje idealnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosta, ale bardzo urokliwa. Może sie rzucę na taką?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!