Szukaj na tym blogu

czwartek, 9 stycznia 2014

Łatwa czapka dla nastolatka - simple hat for a teenager

Łatwa czapka dla nastolatka. Na dorosłego mężczyznę niestety jest za mała. 
Jest naprawdę łatwa do zrobienia, żadna filozofia, ale może ktoś jeszcze nie robił i chciałby spróbować zrobić czapkę na okrągło bez zszywania. 
Można zrobić taką też kolorową. Mój nastolatek preferuje czarny kolor jeśli chodzi o wszelkie akcesoria. 

(nie robiłam nowego zdjęcia tylko wycięłam czapkę z wczorajszej fotki)

Rozmiar M

Włóczka : 2 motki (1 i 1/3) Extra Merino Schachenmayr SMC 50g / 130m
Druty: 3,5 oraz 4,00 na żyłce
Próbka: 22 oczka x 32 rzędy = 10 cm
Marker
igła z dużym oczkiem do dzianin

Skróty:
p - oczko prawe
l - oczko lewe
2p razem - 2 oczka prawe razem

Nabieramy na druty 3,5mm 96 oczek. Łączymy w kółko, uważamy by oczka się nam nie przekręciły i nie powstała wstęga Mobiusa , zakładamy marker. 

Okrążenie 1 - 10:  *2p, 2l powtarzać od * do markera
Okrążenie 11:  o. lewe
Okrążenie 12 - 21:  *2p, 2l powtarzać od * do markera
Zmienić druty na 4,00
Okrążenie 22:  o. prawe
Powtarzać okrążenie 22 aż robótka osiągnie 15 cm od okrążenie 22.
Rozpoczynamy  ujmowanie oczek na denko
Okrążenie 1: *10p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 2:  o. prawe
Okrążenie 3: *9p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 4:  o.prawe
Okrążenie 5: *8p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 6:  o. prawe
Okrążenie 7:  *7p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 8:  o.prawe
Okrążenie 9:  * 6p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 10:  o. prawe
Okrążenie 11:  *5p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 12:  *4p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 13:  *3p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 14:  *2p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 15:  *1p, 2p razem powtarzać od * do markera
Okrążenie 16:  * 2p razem powtarzać od * do markera

Ucinamy nitkę, zostawiamy ok. 20 cm, nawlekamy na igłę z grubym oczkiem, przeciągamy nitkę przez oczka, które nam pozostały, zaciskamy, zabezpieczamy nitkę.


Następnie podkładamy otok. Podwijamy otok do środka czapki - rząd oczek lewych tworzy linie brzegową czapki i przyszywamy delikatnie otok na lewej stronie czapki. W ten sposób uzyskamy podwójny ściągacz.


Mam nadzieję, że komuś się przyda taki opis.


English version soon.





2 komentarze:

  1. czapka wyszła Ci fantastycznie - bardzo równiutko - podoba mi się bardzo - skorzystam z tego wzoru, bo się sprawdza
    ja zrobiłam w okresie międzyświątecznym czapkę i chyba Twoja bardziej mi się podoba :-)
    z pozdrowieniami, Ella

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!