Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 9 września 2013

Liliowa chusta - opis

 Bardzo wszystkim dziękuję za miłe komentarze na temat Liliowej Chusty

Wzór podstawowy, którego używałam przy wykonaniu Liliowej Chusty to z angielska "faggoting stitch".
Każde powtórzenie wzoru to tylko 3 oczka i 2 rzędy, ale  wymaga trochę uwagi, ponieważ narzuty robi się i na prawej i na lewej stronie, a jak niechcący upuści się oczko to strasznie trudno ładnie je złapać.

Faggoting stitch:
Rząd 1 (PS): 2 o. prawe razem, narzut, 1 oczko prawe
Rząd 2 (LS): 2 o. lewe razem, narzut, 1 oczko lewe
To oznacza, że trzeba oczko razem z narzutem przerabiać i na prawej i na lewej stronie. 


Wykonanie szala:
Nabrać  53 oczka.
Rząd 1 (PS): 1 oczko przełożyć bez przerabiania, *2 o. prawe razem, narzut, 1 o. prawe* powtarzać od * do * aż do ostatniego oczka, 1 o. prawe.
Rząd 2 (LS): 1 oczko przełożyć bez przerabiania, *2 o. lewe razem, narzut, 1 o. lewe* powtarzać od * do * aż do ostatniego oczka, 1 o. prawe.
Powtarzać te dwa rzędy, aż szal osiągnie  pożądaną długość.
Zakańczamy luźno.

Border wokół szala wykonałam prawie wg instrukcji Dagmary. Dlaczego prawie? Bo ja nie doszywałam borderu tylko nabrałam wokół jakieś 700 oczek (nie pamiętam dokładnie ile, a notatki diabeł nakrył ogonem) Wyliczyłam wg. wskazań Dagmary i zaokrągliłam w górę każdy bok tak aby liczba oczek była podzielna przez 10, bo tyle oczek ma wzór, który wykorzystałam.
Wzór borderu też sobie wypożyczyłam z Mystic Forest

Mam nadzieję, że komuś pomogą te moje luźne notatki.

4 komentarze:

  1. Fajnie ,że podajesz opis, zawsze się może przydać, a szalik jest zacny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo atrakcyjnie. Dzięki za "luźne notatki" - na pewno sie przydadzą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna pajęczynka i dzięki Madziu za opis:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Pochwalcie się jeśli wydziergacie :-)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!