Szukaj na tym blogu

czwartek, 30 grudnia 2010

100 książek, które trzeba przeczytac - wg BBC

1. Duma i uprzedzenie – Jane Austen - skończyłam 5 stycznia
2. Władca Pierścieni – JRR Tolkien
3. Jane Eyre – Charlotte Bronte
4. Seria o Harrym Potterze – JK Rowling
5. Zabić drozdad – Harper Lee
6. Biblia
7. Wichrowe Wzgórza – Emily Bronte
8. Rok 1984 – George Orwell
9. Mroczne materie (seria) – Philip Pullman
10. Wielkie nadzieje – Charles Dickens
11. Małe kobietki – Louisa M Alcott
12. Tessa D’Urberville – Thomas Hardy
13. Paragraf 22 – Joseph Heller
14. Dzieła zebrane Szekspira
15. Rebeka – Daphne Du Maurier
16. Hobbit – JRR Tolkien
17. Birdsong – Sebastian Faulks
18. Buszujący w zbożu – JD Salinger
19. Żona podróżnika w czasie – Audrey Niffenegger
20. Miasteczko Middlemarch – George Eliot
21. Przeminęło z wiatrem – Margaret Mitchell
22. Wielki Gatsby – F Scott Fitzgerald
23. Samotnia (w innym tłumaczeniu: Pustkowie) – Charles Dickens
24. Wojna i pokój – Leo Tolstoy
25. Autostopem przez Galaktykę – Douglas Adams
26. Znowu w Brideshead – Evelyn Waugh
27. Zbrodnia i kara – Fyodor Dostoyevsky
28. Grona gniewu – John Steinbeck
29. Alicja w Krainie Czarów – Lewis Carroll
30. O czym szumią wierzby – Kenneth Grahame
31. Anna Karenina – Leo Tolstoy
32. David Copperfield – Charles Dickens
33. Opowieści z Narnii (cały cykl) – CS Lewis
34. Emma- Jane Austen
35. Perswazje – Jane Austen
36. Lew, Czarwnica i Stara Szafa – CS Lewis
37. Chłopiec z latawcem – Khaled Hosseini
38. Kapitan Corelli (w innym tłumaczeniu: Mandolina kapitana Corellego) – Louis De Bernieres
39. Wyznania Gejszy – Arthur Golden
40. Kubuś Puchatek – AA Milne
41. Folwark zwierzęcy – George Orwell
42. Kod Da Vinci – Dan Brown
43. Sto lat samotności – Gabriel Garcia Marquez
44. Modlitwa za Owena – John Irving
45. Kobieta w bieli – Wilkie Collins
46. Ania z Zielonego Wzgórza – LM Montgomery
47. Z dala od zgiełku – Thomas Hardy
48. Opowieść podręcznej – Margaret Atwood
49. Władca much – William Golding
50. Pokuta – Ian McEwan
51. Życie Pi – Yann Martel
52. Diuna – Frank Herbert
53. Cold Comfort Farm – Stella Gibbons
54. Rozważna i romantyczna – Jane Austen
55. Pretendent do ręki – Vikram Seth
56. Cień wiatru – Carlos Ruiz Zafon
57. Opowieść o dwóch miastach – Charles Dickens
58. Nowy wspaniały świat – Aldous Huxley
59. Dziwny przypadek psa nocną porą (również: Dziwny przypadek z psem nocną porą) – Mark Haddon
60. Miłość w czasach zarazy – Gabriel Garcia Marquez
61. Myszy i ludzie (również: O myszach i ludziach) – John Steinbeck
62. Lolita – Vladimir Nabokov
63. Tajemna historia – Donna Tartt
64. Nostalgia anioła – Alice Sebold
65. Hrabia Monte Christo – Alexandre Dumas
66. W drodze – Jack Kerouac
67. Juda nieznany – Thomas Hardy
68. Dziennik Bridget Jones – Helen Fielding
69. Dzieci północy – Salman Rushdie
70. Moby Dick – Herman Melville
71. Oliver Twist – Charles Dickens
72. Dracula – Bram Stoker
73. Tajemniczy ogród – Frances Hodgson Burnett
74. Zapiski z małej wyspy – Bill Bryson
75. Ulisses – James Joyce
76. Szklany kosz – Sylvia Plath
77. Jaskółki i Amazonki – Arthur Ransome
78. Germinal – Emile Zola
79. Targowisko próżności – William Makepeace Thackeray
80. Opętanie – AS Byatt
81. Opowieść wigilijna – Charles Dickens
82. Atlas chmur – David Mitchell
83. Kolor purpury – Alice Walker
84. Okruchy dnia – Kazuo Ishiguro
85. Pani Bovary – Gustave Flaubert
86. A Fine Balance – Rohinton Mistry
87. Pajęczyna Szarloty – EB White
88. Pięć osób, które spotykamy w niebie – Mitch Albom
89. Przygody Scherlocka Holmesa – Sir Arthur Conan Doyle
90. The Faraway Tree Collection – Enid Blyton
91. Jądro ciemności – Joseph Conrad
92. Mały Książę – Antoine De Saint-Exupery
93. Fabryka os – Iain Banks
94. Wodnikowe Wzgórze – Richard Adams
95. Sprzysiężenie głupców (również: Sprzysiężenie osłów) – John Kennedy Toole
96. Miasteczko jak Alece Springs – Nevil Shute
97. Trzej muszkieterowie – Alexandre Dumas
98. Hamlet – William Shakespeare
99. Charlie i fabryka czekolady – Roald Dahl
100. Nędznicy – Victor Hugo

Instrukcja obsługi:
1. Pogrub te tytuły, które przeczytałeś/-łaś.
2. Użyj kursywy przy tych, które masz zamiar przeczytać.
3. Wykreśl te tytuły, których nie masz zamiaru czytać, albo byłaś/-łeś zmuszona/-y przeczytać za czasów szkolnych i je znienawidziłaś/-łeś.
4. Umieść to na blogu.

Ja dodatkowo zostawiłam niektóre tytuły niezmienione - nie wiem czy chciałabym je przeczytac czy też nie.


W 2011 mam zamiar postawic na książki, oczywiście poza obowiązkami ;-)

19 komentarzy:

  1. Skorzystałam :)

    http://anek73.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Też skorzystałam, super zabawa !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sądziłam, że Wam tak się spodoba ta zabawa.
    Elkalena, dzięki za podpowiedź - nie brałam pod uwagę, bo tytuł mi nic nie mówił.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja polecam Jądro Ciemności - ja takie lubię :) - miałam dość nietypową polonistkę w LO... dużo z tej listy przeczytałam dzięki niej :) A Tolkiena to dzięki Tacie :) I też polecam. To co przeczytałam to przeczytałam ale więcej nie przeczytam, przynajmniej do póki nie zacznę czytywać ze zrozumieniem Andersena w jego ojczystym języku... czyli na emeryturze przeczytam może coś jeszcze :)
    NA NOWY 2011 ROK - ŻYCZĘ DUŻO CZASU DLA RODZINY I DLA ROBÓTEK I DLA PRZYJEMNOŚCI, MIŁOŚCI, RADOŚCI I INSPIRACJI.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużą częśc książek z tej listy znam ale niestety raczej z bryków dla młodzieży uczącej się j. angielskiego, albo czytałam tylko fragmenty oryginalnych dzieł, więc nie zaznaczałam tego jako przeczytane.
    Co do Tolkiena, to próbowałam kiedyś czytac Hobbita i mi nie podeszło, nie byłam też w stanie obejrzec ekranizacji Trylogii, więc nie wiem czy dałabym radę przeczytac - a w domu mam dwóch fanów tych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za listę. Pozycja nr 19 została wydane również pod tytułami "zaklęci w czasie" i "miłość poza czasem".

    OdpowiedzUsuń
  7. Setna pozycja zawsze była moją nr. 1.
    Teraz niemam czasu...
    gdyż dziergam chustę "Maknety ":),
    prawie kończę,4 część:)

    Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. :) widziałam listę ale na razie znalazłam inną i ją postaram się w Nowym Roku zrealizować. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietna lista.Ciesze sie,ze zostaly na niej uwzglednieni Dumas i Doyle.Tak naprawde to wsrod godnych polecenia ksiazek powinna sie znalezc cala masa tu niewymienionych.No ale tak to jest jak sie jest takim molem ksiazkowym jak ja;) Patrzac na wymienione tytuly musze przyznac ,ze wiele z tych ksiazek przeczytalam,wiele z nich mam w domowej bibliotece na honorowym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa! Zamieszczę też listę na swoim blogu. A Ciebie zapraszam na moje książkowe candy,które właśnie się kończy, a następne się zacznie jutro.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam już tę listę, ale jakoś nie podjęłam wyzwania. Czytam to, na co mam ochotę, a nie to, co wypadałoby przeczytać, albo to, co powinno sie przeczytać:)) I tak, jak np. Tobie nie podchodzi Tolkien(którego też jestem teraz ogromną fanką; zaczynałam czytanie trylogii z uprzedzeniem) ja nie jestem w stanie przebrnąc przez Pottera. Nie idzie mi i już. Znam ludzi, którzy dostają dreszczy na dźwięk tytułów "Wichrowe wzgórza" czy "Przeminęło z wiatrem".
    Na sporo tytułów z tej listy mam ochotę. Od lat chodzi za mną książka "Grona gniewu".
    Nie należę jednak do osób, które zmuszą się do czytania czegoś, co zupełnie nie podchodzi.
    Sama lista jest bardzo szeroka i myślę, że kazdy znajdzie coś dla siebie, ale czy zaraz każdy musi przeczytać to wszystko? Nie sądzę.
    Mam nadzieję, że nie odbierzesz tego komentarza źle?


    pozdrawiam

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też skorzystam ;o)
    Szczęśliwego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna lista. O niektórych z tych pozycji nie słyszałam. Ale nie widzę tutaj też kilku, które sama bym poleciła do koniecznego przeczytania:) Nowy Rok niech więc będzie sprzyjał czytelniczym wyzwaniom.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ania-Hrabina absolutnie nie odbieram tego jako krytyki. Nie zrobiłam punktu 3 - nie skreśliłam tego czego nie zamierzam czytac, muszę się zastanowic.
    Też czytam to na co mam ochotę, ale postanowiłam przy okazji zachaczyc o różne listy tak dla drogowskazu w bibliotece ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna lista ;) Skorzystam i umieszcze u siebie i nastapi smutna prawda jak mało z tych ksiażek przeczytałam ;))
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też skorzystałąm z list, i ... jestem daleko w tyle za Tobą ;)

    Wszystkiego najlepszego w 2011 r.!!!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarz!